allt som fattas är tid…

Man hinner knappt lämna förrän det är dags att hämta. 15 timmar på en förskola kanske ser mycket ut på papper, men i verkligheten så är det ingenting. Jag och den lilla slumradde till på soffan och så PANG, dags att sätta på sig utrustningen för att möta ”höstvinterns” vindiga eftermiddag som faktiskt blivit lite solig, eller rosa för det börjar skymma…

Det är detta team som är kungarna, prinsessorna och pippisarna på eftermiddagen och kvällen. Det är vi. PappaD jobbar dubbelt ikväll. 

Det går så fort. Så fort att man inte hinner se att de blir större och större. Den stora har blivit sååå stor och den lilla tar nu min hand och ger mig ett leende som jag tror hon menar. Det är vi.

Allt jag behöver är lite tid att stanna upp och se. Lyssna och förstå att det är mina fina ungar som ger mig sömnlösa nätter och oro. Jag tror att det är kärlek det heter.

Mina fina två…

Kommentera

